Neem contact op

Een onderdeel van zoekmachine optimalisatie is conversie optimalisatie. Het genereren van meer bezoekers zal het rendement op uw website verhogen. Als u echter hetzelfde aantal bezoekers ook vaker een bepaalde actie kunt laten uitvoeren zal het rendement van uw website nog verder worden verhoogd.

Wij stellen o.a. de volgende kritische vragen:
• Hoe komen bezoekers op uw website?
• Welke verkeersbronnen genereren de meeste omzet?
• Op welke trefwoorden komen bezoekers op uw website?
• Bij welke stap van het bestelproces haken bezoekers af?

Wat is de definitie van conversie optimalisatie?

Een conversie is een actie waarvan u wilt dat bezoekers van uw website deze uitvoeren. Een conversie kan bijvoorbeeld een aankoop op uw website zijn, maar ook een informatie aanvraag of een vertoning van een bepaalde pagina. Met conversie optimalisatie streven wij ernaar om deze acties te bevorderen.

Waarom is van belang?

Conversie optimalisatie richt zich op veel knelpunten die naar voren komen uit web statistieken, maar centraal staan ook vragen als gebruiksvriendelijkheid van de website (usability) en design. Kunnen uw bezoekers wel gemakkelijk vinden wat ze zoeken en is het bestelproces niet te ingewikkeld. Door deze factoren te optimaliseren kunt u meer rendement uit uw website behalen.
Door gebruik te maken van diverse conversie optimalisatie tools kunnen wij het effect van bepaalde uitingen op de website meten. Uiteraard leidt dit in combinatie met de benodigde kennis over de doelgroep tot betere prestaties van de website. Als u eenmaal weet wat wel en niet werkt kan de website worden aangepast om beter te converteren.

Voor wie is conversie optimalisatie geschikt?

Het is geschikt voor elke website waarop een conversie kan plaatsvinden. Wanneer u merkt dat de bezoekers op uw website niet converteren is het verstandig om over te gaan op conversie optimalisatie. Zeker daar waar u kansen ziet om het conversiepercentage van uw website te verhogen. Met behulp van een breed scala aan testen zorgen onze specialisten ervoor dat uw conversiepercentages en ROI maximaal resultaat behalen. Gebruikmakend van onder andere multivariate testen en A/B testen wordt in samenspraak met u bepaald welke pagina’s wij optimaliseren voor optimale conversie resultaten. Na het implementeren van de verschillende testen volgt een continu proces van meten, analyseren en optimaliseren. Uiteraard houden wij u periodiek op de hoogte van de ontwikkelingen met behulp van heldere en begrijpbare rapportages.

Meer informatie over conversie optimalisatie? Neem vrijblijvend contact met ons op.